zondag 8 november 2015

Monsieur Bateau

Een hemd maken... Dat is niet de eerste keer. Onze Lasse en Josse kregen allebei al een exemplaar (dat zie je hier).

Maar mijne KD, dat is een ander verhaal. Hij is erg kritisch: hij weet zeer goed wat hij wil, maar vooral ook wat hij NIET wil.
Zo heeft hij niet graag stoffen die te veel opvallen. Ik heb een risicootje genomen en ik koos voor de groene 'folding boats' van soft cactus. Het is een kleur die hem wel past, wat speels met de bootjes, maar deze zijn toch subtiel genoeg. Van ver lijkt het gewoon een groen hemd. Het is pas als je dichter kijkt, dat je de bootjes ziet.

Ik ging opnieuw aan de slag met het 'cool blue hemd' patroon van La Maison Victor. Weer een duidelijke omschrijving die zichzelf uitwijst, wat ervoor zorgde dat dit naaiavontuur zeer vlot verliep. 
Er was echter 1 moment waar ik compleet vastzat, en dat was bij het naaien van de mouwsplitten. De uitleg in al mijn handboeken (van het grote Singer naaiboek, over het grote naaiboek van Femma of de verschillende Knippies en Ottobres) vond ik totaal onduidelijk! Ik wist niet hoe ik moest beginnen. Dus ik ging gaan googelen en ik ontdekte de blogspot van spiegelstiksels waar het zeer duidelijk uitgelegd stond hoe ik hier moest aan beginnen. Een aanrader!

Het was een gat in de nacht toen ik klaar was, maar ik zat ook met een deadline: de dag erna trouwde een vriendin van me en KD zou wel mooi staan met een nieuw hemd, niet?

En dit was mijn resultaat.


KD was content en heeft intussen wel al wat complimentjes gehad over zijn nieuwe hemd.
Dus ook ik ben content!

Grtjs!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten