zondag 6 december 2015

KD schaakt niet, maar toch... een Chess Sweater

Natuurlijk kan mijne KD niet achterblijven. 

Mooie truien voor de zoontjes, maar ook voor mijnen echtgenoot worden de dagen kouder. Daarom dacht ik: ik maak voor hem ook een trui!

Hij is echter een stuk kritischer dan mijn kinderen. Die zijn ALTIJD blij als mama iets voor hen maakt. Mijne KD is natuurlijk ook blij... maar hij weet wat hij wil! En vooral ook... wat hij niet wil!
Hij houdt er niet van dat kledingstukken te druk worden: te veel tekeningen of echt véél te felle kleuren zijn niet aan hem besteedt.

Daarom... ikke naar de stoffenwinkel, specifiek op zoek naar stof voor mijne KD! Niet op een webwinkel (want hoe gemakkelijk ik dat ook vind) soms is het beter dat je 100% zeker bent dat het een lichte of zware stof is, hoe de stof aanvoelt, hoe het kleur nu echt is bij het juiste licht.

Hij houdt dus van niet te opvallende kleuren, maar wel van mooie, warme en zachte stofjes.
Ik vond het volgende:


Een soort wollen stofje met een gebreide look. Dit heb ik gevonden in 'In den Beer' in Harelbeke.
Dit combineerde ik met een sweaterstof met donkerblauwe jeanslook.

Het patroontje van de Chess Sweater komt -natuurlijk- uit LMV, meer bepaald editie 1 van 2015 (januari/februari). 

Een heel eenvoudig patroontje om uit te tekenen. Ik heb voor alle zekerheid de lengte van de trui en de mouwen eens nagemeten en vergeleken met een andere trui van KD, want hij haat het als de mouwen te kort zijn of de trui te veel omhoog kruipt. En, daar moest niets aan veranderd worden. Perfect!

Het patroontje op de stof leggen en -zo zuinig mogelijk- knippen. Je weet nooit dat ik de stof nog als detail kan gebruiken bij een truitje voor de zonen of zo... Ik heb namelijk weer een extra lapje stof voor Lasse en Josse ook mee (grijs met vogels) en dat donkerblauw zou ook daar perfect bij passen.

En dan natuurlijk aan de slag. Veel uitleg hoef ik niet te geven want het is vrij gelijkaardig aan de werkwijze voor de raglan truien van mijn zonen. Deze kun je hier nog eens nalezen en staat natuurlijk in het boekje van La Maison Victor haarfijn uitgelegd.

Wat ik jullie wel nog eens wil meegeven is het resultaat van mijn (na)middagje werk.


En ik kan je zeggen: KD vond hem supermooi en niet te druk.

Zoals je kunt verwachten:
KD happy met zijn trui 'Made by Mieske' = me happy!


Grtjs en tot gauw!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten