zondag 6 december 2015

RagLasse en ragJosse!

Nu het weer wart kouder wordt, hebben mijn 2 kleinste vrienden dringen d nood aan wat lekker warme truien...
Op zoek naar een gemakkelijk patroontje... Na wat rondkijken vond ik een gratis patroon van een raglan trui voor kindjes in de Facebook groep: gratis naaipatronen. Echt een aanrader! Iedereen zet linken naar allerlei hippe patroontjes, en je hoeft er niet voor te betalen. Dat is ook eens wat anders. ;)
Het patroontje gedownload, wat knippen en plakken en hup, ik kon aan de slag.
De kindjes gaan afhalen aan de school, samen met hen naar boven en ik kon beginnen uittekenen, terwijl zij aan het ravotten waren op hun speelkamer.

Een raglan patroontje is niet zo moeilijk om in elkaar te zetten.
Je speld de mouwtjes aan het voor- en achterland, alles mooi dichtstikken en overlocken.
Het zelfde met de mouwtjes: mooi dichtstikken en ook de zijkanten van het lijfje, natuurlijk met oog voor detail!
Dan kijken wat je wil als halsboord, mouwboord en onderboord. Hier heb ik de halsboord en de onderboord met een zelfde stukje stof afgewerkt. De mouwen heb ik gewoon mooi overlocken en omgestikt met een tweelingnaald.

En dit is het resultaat:


Ze passen samen, maar zijn toch niet identiek. Zo heb ik het graag!

Op naar mijn volgende naaisels!

Grtjs,

Geen opmerkingen:

Een reactie posten