vrijdag 15 januari 2016

Josse, 3 jaar en al kapitein op zijn eigen boot!

Onze lieve kleine man wordt dit weekend 3! Wat gaat het supervlug...

Een tijdje geleden mocht hij voor de eerste keer zelf kiezen. Ik legde al mijn stofjes open die groot genoeg waren om het Bill-hemd van La Maison Victor uit te maken, en toen mocht hij zelf kiezen. Zijn keuze was totaal geen verrassing: onze lieve kleine kerel is de zeilboot in de klas... Dus toen hij een stofje zag liggen met piratenbootjes in alle kleuren, was zijn keuze rap gemaakt!
En mama ging aan de slag... Tussen Kerst en Nieuw had ik al eens de tijd genomen om het hemdje in de maten van mijn 2 superkerels uit te tekenen op zo'n superhandig rolletje patroonpapier van uit de Hema. Alles terug schoon opgerold en aan de kant gezet. Op zondag 10 januari ben ik eraan begonnen: naad bijtekenen, mijn patroon uitknippen, op het stofje leggen, knippen... Jullie kennen het wel. En dan aan de slag. Ik weet het, ik heb het al gezegd, maar ik blijf erbij: dankzij de superduidelijke uitleg in LMV vloog ik erdoor! Van naaldje tot draadje, alles is superduidelijk uitgelegd. Met hier en daar een pauzeke, zat het lijfje 's avonds al in elkaar, met de kraag eraan en al. Op maandag had ik niet echt veel tijd, maar op dinsdag moest ik dus enkel nog de mouwen (wel nog volledig) doen - en daar kruipt wel wat werk in - de onderkant afwerken en de knoopsgaten maken en de knopen eraan hangen. Het ging allemaal wel vlot. Hoe meer je zo'n dingen doet, hoe beter je het in de vingers hebt, hé?! En tegen ' s avonds was de klus geklaard: mijn liefst Josse zijn hemdje was klaar!!!


Naast het naaien, heeft de mama van een jarige zoon natuurlijk nog veel andere dingen te doen: 
 * een verjaardagsfeest voor oma's, opa's, nonkels, tantes, neefjes en nichtjes organiseren
 * cadeautjes kopen 
 * een lekker traktaat maken voor de vriendjes van de klas...

En dat laatste was mijn taak voor woensdag. Ik heb een hoop cakejes gebakken (vanille en chocolade) waar mijn kleine piraat mee kan trakteren op vrijdag, op zijn feestje in de klas, in zijn nieuwe hemd.


Dat maakt je toch supercontent, als je jouw kleintje zo'n leuke momenten kan schenken. Ik ben echt trots op mijn stoere zoon van 3!



Proficiat Josse!
Liefs,


1 opmerking: